coat gerb

Луганська
        обласна державна
        адміністрація

Обласна
          військово-цивільна
          адміністрація

Офіційний сайт

Безкоштовна гаряча лінія COVID-19:

Особистий кабінет
Новини
12 жовтня 2011 р. - 16:00

На Луганщині триває обговорення земельної реформи

В області відбувається активне обговорення земельної реформи та створення прозорого, відкритого ринку земель сільськогосподарчого призначення, ініційоване Президентом України В.Ф.Януковичем.

 
З метою привернення уваги громадськості та створення громадського резонансу з початку року в області проведено ряд прес-конференцій, брифінгів, засідання дебатних клубів, семінарів, «круглих столів».
 
Головним управлінням Держкомзему в Луганській області узагальнено пропозиції, які надійшли під час громадського обговорення. Найчастіше громадяни пропонували внести наступні зміни до проекту земельної реформи:
 
1. Деталізувати порядок та механізм продажу та передачі в оренду земель сільськогосподарського призначення.
 
2. Конкретизувати розмір граничної площі земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка може бути у приватній власності фермерського господарства в цілому, оскільки члени фермерських господарств як громадяни України можуть набувати у власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення (ст. 15 законопроекту).
 
3. Визначити максимальну граничну площу земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка може бути у власності не тільки однієї особи, а і членів сім'ї цієї особи в цілому (ст. 15 законопроекту).
 
4. Врегулювати питання щодо ціни земельних ділянок сільськогосподарського призначення приватної власності у разі їх продажу - у законопроекті відсутня норма щодо необхідності проведення у цьому випадку експертної грошової оцінки (ст. 19 законопроекту).
 
5. Визначити особливості укладання договору міни, ренти та інших цивільно-правових договорів стосовно земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які перебувають у приватній власності (ст. 47 законопроекту).
 
6. Перше переважне право на придбання земельної ділянки сільськогосподарського призначення надати орендарю цієї земельної ділянки (ст. 19законопроекту).
 
7. Визначити заходи держави щодо захисту власника малопродуктивної землі, на яку немає покупця.
 
8. Переглянути методику проведення експертної грошової оцінки земель, врахувати критерії, що актуальні на даний час.
 
9. Створити загальну базу даних земельних ділянок, які виставляються на продаж.
 
10. Збільшити термін можливості заявити про свій намір придбати земельну ділянку за оголошеною ціною з одного місяця до трьох місяців (ст. 19 законопроекту).
 
11. Додати до порядку інформування продавцем земельної ділянки сільськогосподарського призначення про свій намір відчужити земельну ділянку крім опублікування оголошення у друкованих засобах масової інформації з місцевою сферою розповсюдження за місцем розташування земельної ділянки ще письмове повідомлення осіб, які мають переважне право на придбання земельної ділянки (ст. 19 законопроекту).
 
12. Урівноважити право держави та органів місцевого самоврядування на першочерговий викуп земель за межами населених пунктів  (ст.19 законопроекту).
 
13. Обмежити здійснення зміни цільового призначення протягом 10 років також щодо земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які набуті із земель приватної власності (ст. 23 законопроекту).
 
14. З метою уникнення спекуляцій із землею запровадити підвищені ставки державного мита за відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення (сільгоспугідь) протягом не п'яти, а десяти років (частина 5IIрозділу Прикінцевих положень законопроекту).
 
15. Визначити особливості продажу земельних ділянок та прав на них під водними об'єктами загальнодержавного та місцевого значення.
 
16. Передбачити у законопроекті норми, спрямовані на розвиток соціальної сфери та інфраструктури села.
 
17. Встановити граничну максимальну площу земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка може бути у власності однієї особи, отриманих у спадок за заповітами, оскільки це є однією із схем тіньового ринку земель (ст. 15 законопроекту).
 
18. Встановити мінімальну ціну, за якою земельні ділянки сільськогосподарського призначення приватної власності продаватимуться протягом першого року після прийняття закону (ст. 19 законопроекту).
 
19. Зазначити, що право власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення можуть набувати громадяни, які мають громадянство України не менше 5 років (ст. 10 законопроекту).
 
20. Доповнити законопроект нормою щодо відбору виконавців землевпорядної та землеоціночної документації на конкурсних засадах в ході підготовки лотів до продажу на аукціонах (ст. 35 законопроекту).
 
21. Передбачити у законопроекті норми, які б запобігали примушуванню селян продавати свої земельні паї (орендарі вже зараз погрожують не укладанням договорів оренди земельних ділянок, термін оренди по яких спливає у 2011 році, та примушують селян продавати земельні паї з 2012 року)
 
 
Інформаційно-роз’яснювальна робота серед населення щодо запровадження ринку земель сільськогосподарського призначення триває.