coat gerb

Луганська
        обласна державна
        адміністрація

Обласна
          військово-цивільна
          адміністрація

Офіційний сайт

Безкоштовна гаряча лінія COVID-19:

Особистий кабінет
Новини
17 травня 2021 р. - 12:51

Олена Зеленська взяла участь у презентації цифрового сервісу для нечуючих та слабочуючих людей, що буде доступним на урядових сайтах

Перша леді України Олена Зеленська взяла участь у презентації цифрового сервісу для нечуючих та слабочуючих людей, що функціонуватиме на урядових сайтах.

Захід відбувся за участю міністра соціальної політики України Марини Лазебної, заступника міністра внутрішніх справ Антона Геращенка, першої заступниці міністра охорони здоров’я України Ірини Садов'як та секретаря ГО «Громадський рух «Соціальна єдність» Антона Гулідіна.

«Кожне міністерство, кожне відомство й кожна людина, яка поділяє філософію безбар’єрності, може починати з себе. Сервіс, який сьогодні представляли міністерства, свідчить саме про це. Він має спростити отримання необхідних державних послуг для нечуючих та слабочуючих людей», – зазначила Олена Зеленська.

Новий сервіс передусім став доступним на сайтах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я та Національної поліції міста Києва. Згодом він з’явиться на інтернет-майданчиках інших органів державної та місцевої влади й сервісних служб. Уже реалізовані перші пілотні проекти, які створюють нові можливості для отримання інформації для людей з порушеннями слуху.

«Проект «Почуй мене» наочно продемонстрував, наскільки важлива для цих людей можливість комунікувати, бути почутим. Адже сучасні технології дають змогу зняти багато бар’єрів, які раніше були неподоланними. Ми очікуємо, що кількість звернень буде збільшуватися. Переваги спілкування в онлайн-режимі очевидні. Відповідь, надана у формі відеолиста, записаного сурдоперекладачем, є офіційним документом», – сказала міністр соціальної політики України Марина Лазебна.

У березні 2021 року Мінсоцполітики відкрило цілодобову гарячу лінію 1539 для осіб з інвалідністю, адаптовану до потреб людей з порушенням слуху. За два місяці було оброблено близько 400 звернень українців, які не чують або мають слабкий слух, щодо питань отримання субсидій від держави, оформлення пенсії, надання матеріальної та фінансової допомоги, оформлення грошової виплати при народженні дитини тощо.

«МВС України повністю підтримує Національну стратегію зі створення безбар’єного простору в Україні. Ми впроваджуємо в діяльність центральних органів виконавчої влади системи МВС сучасні технології для людей з порушенням слуху. Завдяки інноваційним системам 400 тисяч українців з порушенням слуху матимуть повноцінний доступ до всіх наших сервісів. Ми прагнемо, щоб життя всіх без винятку наших співгромадян було безпечним, зручним і комфортним», – сказав заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко.

На офіційному сайті Головного управління Національної поліції Києва запущено пілотний проект, який передбачає можливість для нечуючих та слабочуючих киян звертатися до представників поліції.

На планшетах екіпажів поліції Києва було встановлено спеціальне ліцензійне програмне забезпечення, що дає цілодобовий доступ до онлайн-перекладачів жестової мови. Завдяки цьому люди з порушенням слуху можуть спілкуватися з екіпажами поліції Києва при особистому контакті.

У сервісних центрах МВС Києва, Одеси, Львова, Дніпра, Харкова були встановлені планшети для зв’язку з перекладачами жестової мови. Майже за сім місяців роботи було оброблено понад 2 тис. звернень стосовно отримання посвідчення водія, реєстрації та експлуатації транспортного засобу, надання витягу з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, виготовлення макетів індивідуальних номерних знаків тощо.

З лютого 2021 року послугою перекладачів жестової мови користуються громадяни в зонах митного контролю, а саме в аеропортах Борисполя, Жулян, в Одесі, Львові та Станиці Луганській. Вже 90 осіб скористалися такою можливістю на КПВВ в Станиці Луганській.

«Одним з ключових аспектів реформування сфери охорони здоров’я є не тільки високий рівень, а й доступність медичних послуг. Отримувачі медичної допомоги мають рівні права, і тому ініціатива з упровадження безбар’єрного доступу до закладів охорони здоров’я, консультацій лікарів та медичних фахівців є вкрай важливою та актуальною. Кожен громадянин України, незалежно від матеріального чи фізичного стану, повинен твердо знати, що держава дбає про нього й завжди готова надати фахову та якісну допомогу з діагностування, лікування та реабілітації», – наголосила перша заступниця міністра охорони здоров’я України Ірина Садов’як.

Відсьогодні на сайті МОЗ встановлений спеціальний віджет – значок «вушко». І тепер інформація, пов’язана з питаннями щодо пандемії COVID-19, а саме: дані про вакцинацію, лікування та профілактику захворювання, стає доступнішою для людей з порушенням слуху.

Впровадження нових цифрових сервісів для громадян з порушенням слуху передбачене Національною стратегією зі створення безбар’єрного простору в Україні, яка була розроблена в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської.

Починаючи з травня, всі звернення Президента України транслюються також і жестовою мовою, додала перша леді.

https://www.president.gov.ua/news/olena-zelenska-vzyala-uchast-u-prezentaciyi-cifrovogo-servis-68481