coat gerb

Луганська
        обласна державна
        адміністрація

Обласна
          військово-цивільна
          адміністрація

Офіційний сайт

Безкоштовна гаряча лінія COVID-19:

Особистий кабінет
Новини
15 червня 2021 р. - 10:00

Роман Власенко: Наслідком того, що «Мрія» не була передана у комунальну власність Кремінської територіальної громади стало зростання заборгованості із виплати заробітної плати працівників цієї установи

Роман Власенко: Наслідком того, що «Мрія»   не була  передана у  комунальну  власність Кремінської  територіальної громади  стало зростання заборгованості із виплати заробітної плати працівників цієї установи.  

Нещодавно в інформаційному просторі  - регіональному та всеукраїнському – головою Сєвєродонецької районної ради була надана публічна оцінка ситуації із невиплатою заробітної плати на комунальному підприємстві  «Позаміський заклад оздоровлення та відпочинку «МРІЯ» на дольових засадах».

З приводу цього  голова Сєвєродонецької районної державної адміністрації Роман Власенко хотів би прокоментувати  ситуацію, а також звернутись до депутатів  Сєвєродонецької районної ради. Далі - пряма мова.  

«Необхідність здійснення передачі даної установи обумовлена тим, що відповідно до пункту 4 частини тринадцятої статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» районні ради здійснюють передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, відповідних бюджетних установ та майна цих установ, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України.

Абзацом 4 пункту 10 розділу V Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що правонаступник районної ради району, ліквідованого Верховною Радою України, після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов’язаний передати у комунальну власність територіальних громад усі об’єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України.

Термін «зобов’язаний», що наведено у даній правовій нормі, унеможливлює для правонаступника районної ради ліквідованого району прийняття будь-якого іншого рішення стосовно майна спільної власності територіальних громад району, окрім як щодо передачі його відповідній об’єднаній територіальний громаді.

Таким чином, вищевказаними положеннями Законів України встановлено обов’язок щодо передавання майна до комунальної власності об’єднаних територіальних громад та визначено кінцеву дату такої передачі – 1 липня 2021 року. Також, звертаємо Вашу увагу на те, що вищенаведеними нормами Закону встановлено, що передача із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність об’єднаних територіальних громад усіх об’єктів спільної власності відбувається відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України.

Комунальна установа до 31 грудня 2020 року фінансувалася за рахунок видатків районного бюджету за кодом класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 3241 «забезпечення діяльності інших закладів у сфері соціального захисту і соціального забезпечення», КФКВК 1090. Але, при визначенні джерела видатків на утримання комунального закладу у 2021 році слід врахувати те, що комунальна установа за напрямом своєї діяльності відноситься до закладів позашкільної освіти, що встановлено відповідно до статей 5 та 15 Закону України «Про позашкільну освіту» та корелюється з положеннями статті 2 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», згідно з якою діяльність з оздоровлення та відпочинку дітей регулюється, зокрема Законом України «Про позашкільну освіту».

Починаючи з 1 січня 2021 року здійснення видатків на потреби позашкільної освіти в цій сфері віднесено  відповідно до статті 89 Бюджетного кодексу України  до видатків місцевих бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад при цьому, відповідно до статті 91 Бюджетного кодексу України, такий різновид видатків для місцевих бюджетів районного рівня не передбачено.

Таким чином, здійснення видатків з районного бюджету на утримання комунальної установи не є можливим. Наслідком того, що комунальна установа не передана до комунальної власності Кремінської об’єднаної територіальної громади, є зростання заборгованості з виплати заробітної плати, розрахунків за комунальні послуги, що негативно позначається на повсякденній діяльності комунальної установи, а також на добробуті її працівників.

Враховуючи вищевикладене та з метою неухильного дотримання законодавства України про місцеве самоврядування в частині щодо передачі майна спільної власності районів до об’єднаних територіальних громад, Сєвєродонецька районна державна адміністрація Луганської області наполягає на розгляді Сєвєродонецькою районною радою питання про передачу зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Сєвєродонецького району до комунальної власності Кремінської об’єднаної територіальної громади комунальної установи «Позаміський заклад оздоровлення та відпочинку «МРІЯ» на дольових засадах» у термін, передбачений абзацом 4 пункту 10 розділу V Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме до 1 липня 2021 року».