Експертами з фінансових питань Офісу підтримки реформи з децентралізації при Мінрегіоні підготовлене роз’яснення про деякі аспекти фінансового забезпечення функціонування районних рад.
У зв’язку зі змінами адміністративно-територіального устрою України, реорганізація районних рад відбувається з урахуванням положень Закону № 1009-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій».
Зокрема, визначено, що районна рада новоутвореного району є правонаступником всього майна, прав та обов’язків районних рад ліквідованих районів.
Залишки коштів, які утворилися на кінець бюджетного періоду на рахунках районних бюджетів ліквідованих районів, перераховуються до районного бюджету новоутвореного району та бюджетів територіальних громад з урахуванням цільового призначення таких коштів, особливостей розподілу нерухомого майна.
Окрема методика розподілу залишків відсутня. Тобто перерахування залишків здійснюється до районного бюджету новоутвореного району та бюджетів громад з урахуванням цільового призначення коштів та розподілу майна (наприклад, кошти освітньої субвенції повинні бути перераховані до бюджету громади, у власність якої переходять відповідні заклади освіти і т.п.).
Інші кошти (які не підлягають розподілу) залишаються в розпорядженні новоутвореної районної ради. У подальшому районні ради можуть використовувати вільні залишки коштів районного бюджету у порядку, визначеному статтею 14 Бюджетного кодексу, а саме, на здійснення витрат бюджету шляхом внесення змін до рішення про відповідний місцевий бюджет (у даному випадку шляхом внесення змін до рішення про районний бюджет на 2021 рік).
Отже, фінансування видатків, пов’язаних із забезпеченням функціонування районних рад, може здійснюватися за рахунок:
джерел надходжень районного бюджету, визначених статтею 641 Бюджетного кодексу.
вільних залишків коштів районних бюджетів у порядку визначеному статтею 14 Бюджетного кодексу;
трансфертів з інших місцевих бюджетів, які можуть перераховуватися до районного бюджету відповідно до вимог статей 93 та 101 Бюджетного кодексу.
За інформацією сайту «Децентралізація»